Monday 17 March 2014

The memories...

Assalamualaikum


"Hubby wat pe?"
"Love you."
"Love you."
"Love you."


"Tadi tidoq....ni nak bangun workout..."



"Muuuaaahhhhhhh..."
"Muuuaaahhhhhhh..."
"Muuuaaahhhhhhh..."


"Bobot kena la workout jugak."
"Bobot kena jadi pendorong hubby..."


"Huhu.. bobot nak p bagi dorongan lah ni..."
"Haha..."


"Bluerrkkkk!"
"Kena wat la sama2... macam dulu2."
"Kurindukan saat itu..."


"Hehe... rndu ek?"
"Imbas memori..."


"Imbas muka... imbas konek bobot."
"Takde tulang... hak hak hak!"


"Ceyt... huhui..."
"Itew pon tgh mengimbas.... memori!"
"Hak hak hak..."


"Muahhhhh!"
"Love you sayang!"
"Love you so much!"




Tao2 jer hari ni dapat bungkusan daripada En.Bobot. Aeeeehhhhhhhhhh... ada hadiah la. Hadiah sempena ape ni. Tapi keberatan nak terima hadiah ni. Ni memori masa lepas dia... nape bagi kat aku? Dia kata, apa2 yang dia punya, benda tu boleh jadi milik aku juga.... so sweet... Hubby akan simpan baek2 benda ni sayang....




“The worst part of holding the memories is not the pain. It's the loneliness of it. Memories need to be shared.” 
 - Lois Lowry, The Giver -


22 comments:

  1. WA: love u hubby..jaga elok2 taw barang itew

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapakah WA?? ini konspirasi menyamar sbg my honey! Omai! Hehe... dah bg jd milik hubby ler...

      Delete
  2. Amboi2.. pakai tau syg..hehe

    ReplyDelete
  3. untung larr dapat hadiah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... untong2... ☺(っ´▽`)っ ♥

      Delete
  4. Selamat Berzikir.... Hak hak hak

    ( nampak hadiah tasbih, kalau saya tidak salah pandangan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersaksi cinta... di atas cinta...
      dalam alunan tasbihku ini...
      menerka hati...yang tersembunyi...
      berteman di malam sunyi penuh doa...

      Delete
  5. tema nya Ketika Cinta Bertasbih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. woowwww...wooowww... jiwang plak die... kiss pipi tu kang...

      Delete
  6. gambar tasbih tu paling tak terlepas pandang. boleh jadi dalam maksudnya, boleh jadi takde maksud pon. haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada maksudnya... dwi maksud lg... hak hak hak... (´︶`)

      Delete
    2. trimaksud=trinity.. oopss heheh

      Delete
  7. tak kesah pa barang pun, yg penting ingatannya yang utama. sayang kat awak berdua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayang ang jugak... muaaahhh... hak hak hak...

      Delete
  8. Assalamualaikum FA. Aku dsh lma ikuti blog korang brdua ni. Hepi jee, er klu x kberatan aku nk minta tips skit dr kao dlm mgekalkn prhbungn jrk jauhcamni. Aku ada mslh ckit dgn abg A. Kmi pun mcm kao gak brhbgn dgn fon je. Aku cuba ringkaskn. Kiranya dah msuk 9 bln kmi brkapel tp x prnh jumpa. Stiap kali aku desak nk jmpa, jwpan standard dr dia 'blum sampai wktunya lg'. Ok aku tgg wktu tu. Wlpun aku syg giler kt dia dn dia pun sama tp abg A ni x pndai sgt nk romantik2 so aku le yg byk push dn ajar dia brmanja2 ni (x mcm korg brdua jeles aku). Mslhnya skrg baru2 ni ada sorg kwn yg aku kenal atas urusn keje tiba2 luahkn prsaan kt aku. Ktnya dia dah lma dok perati dn sukakn aku. Dpendekkn cite aku tolak cara baik dn bgtau dia aku dah ada bf. Tp dia x kisah mlah dia ckp sggup tggu dn wat apeje asal aku leh terima si B ni. (aku x bgtau kisah B pd abg A sbb xnk dia tuduh aku yg bkn2) B ni plak ari2 cuba brmcm cara nk pikat aku. Smpai satu masa aku trksar dgn dia tp dia selamba je brsbr dgn aku dn senyumm je. Dlm masa yg sama aku smkin mdesak utk brjumpa dgn abg A tp cam biasa ayat dia same je. Knpe aku tkut hati aku mkin cair dgn B (sbb ikutkn si B ni taste aku gak). Lg satu yg wat aku tkut B ni dah mula brani nk sentuh2 aku. Paling baru mggu lps dia brjaya gak peluk dn kiss pipi gebu dn leher aku yg jinjang ni. Mcm kn kjtn letrik kao. Yg paling aku kesalkn nape le aku x hempok je kpala mamat tu nape le aku boleh biokn je. Mgkin, terus terang aku ckp nikmat sesaat tu yg aku hrpkn dr abg A sbrnya. Aku confius skrg. Dgn kerenah B Yg smkin x ptus asa dn mghadapi abg A yg masih x fham2 yg aku perlukn dia skrg ni. Jumpa dia peluk dia dn nk dgt dia ckp yg dia akn lindungi aku dr mana2 llki lain. Aku cuba nk faham prhbgn camni, cam kao dn WA, hepi je. Sori sesgt sbb tetiba je aku kaco blog kao yg ceria dn hepi ni dgn mslh. Sori. Aku cuma nk tau camne kao bleh brthn dgn sume ni. (sori atas penergan yg ringkas dn memningkn ni) .
    Apepun...aku syg korg brdua (atau jeles sbnrnye...ahaks2.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kena tny En.Bobot aku ler. Die yg bersabar selama ni... hehehe... Tetapkan ati... pk blk, napa dulu ang couple? nilaikan balik tujuannya...

      adakah bila dekat semuanya akan ok? adakah bl bjauhan, semuanya xkan ok? ada baek ada buruk.. terima seadanya...

      hidup ni give n take bro... slagi seimbang, selagi tu lah ia akan bertahan... hehehe...

      Delete
    2. Mungkin aku yg x cukup matang dn abg A aku tu trlebih matang. Yelar dah dia tu tua dr aku, loyer lak tu. Bicaranya tu payah aku nk patahkn. Betul gak kt kao. Dlm x romantiknya tu tp bicaranya yg tegas dn sntiasa ada isi buat aku kagum suka dn syg kt dia. Sifat dia mgimbangi prhbungn kami terutama dgn sikap aku yg kelam kbut ni.
      Mgkin ada hikmah kmi brjauhan (klu dekat dah sah aku x suci lg he he). Aku kiranya msih baru dln hbungn luar biasa ni kn plak abg A tu satu2nya llaki yg ada hbgn serius dgn aku. Mgkin sbb tu aku jd camni kut.
      Pepun aku hargai nasihat kao yg ringkas dn padat tu so xyahlah aku sshkn en bobot plak nnt. Sekali lg terima kasih yer..
      (pasni klu aku hempok btul2 simamat tu smpai parah pun xpe kut, sbb aku ada abg A yg akn jd peguambela ku nnt..'trgamakkah aku?').

      Delete
    3. Anon: aq baru baca kisah ko nie..banyak2 bersabar.sori lah weyh dah 8bulan baru perasan.hakhakhak. so ape citer skang?

      Delete