Sunday 17 November 2013

The way he looks at me

Assalamualaikum

Hi semua. Ape khabar? Selamat berhujung minggu (walaupon tinggal bape jam lg nak berakhir.. huhui). Aktiviti aku hujung minggu ni banyak dipenuhi dengan tidoq..tidoq...dan tidoq... dah nak jadi Sleeping Beauty la plak (beauty ler sangatttt~).


Hari2 akhir di tempat belajar (amiiinnnn... aku xnak dah dok sini lama2), makin stress aku dibuatnye. Semua nak kena buat, nak kena buat itu la, ini la.... Haiiiii..... time last2 ni ler banyak plak tugasan. Ingatkan boleh relax jer. Tapi takpe si Bobot sentiasa ada menemaniku. Biarpon dia jauh, tapi setiap panggilan telefon merapatkan jarak antara aku dengan dia.


Aku cuma nak ucapkan terima kasih. Terima kasih kepada En.BF kerana hadir dalam hidup aku. Dia terima aku seadanya. Dia tao cara untuk mendekatiku. Die tahu cara untuk bertahan dengan kerenah aku. Kalo nak minta tip2, sila minta kat En.Bobot. Dia banyak tip2 rumah tangga. Hahaha....


Cara dia memandang aku...adalah dengan kasih sayang. Cara dia membelai aku juga dengan kasih sayang. Dia tak berkasar dengan aku, walaupon aku selalu jer berkasar dengan dia. Tu cara dia... Tu cara dia menyayangi aku.


Setiap kali aku berdepan dengan masalah, dialah tempat aku meluah rasa. Hingga satu masa, aku seolah2 bergantung harap padanya. Jangan lah dikau pergi sayang. Aku takot kehilanganmu. Baru jer semalam aku mimpi dia nak bertunang 9 nov tahun depan (cehhhh... mimpi siap detail tu...). Time tu dia kata, family dah tentukan semuanya. Riak wajahnya sangat happy sekali. Dengan senyuman kelat, aku melepaskan dia pergi. Tu yang terbaek untuk dia... sebab perempuan tu masa depan kita...!


Baru2 ni juga ada jer member2 yang tanya sama ada aku masih dengan si bobot ataupon dah dengan orang lain. Aku tersenyum.... Kukatakan pada mereka, aku gembira bersama dia, dan ya... aku masih lagi bersama dia. Mungkin kelak catatan ini kan bertukar, tak tahu sama ada masih kekal ataupon semakin bertambah, ataupon semakin pudar rasa cinta ini..tapi inilah bukti, pernah sampai waktunya bahagia itu benar2 dalam genggamanku... waktu itu adalah sekarang!


“I adore the way he looks at me sometimes, as if love is a quantity he cannot measure scientifically, because it multiplies too quickly.”

Jodi Lynn Picoult - an American author

13 comments:

  1. omomo.. dah lama hubby tak buat entri sweet macam ni.. manisssss.. haha.. perenggan pertama sampai kelima tu sweet sangat kan.. hehe.. arhhh melting r mcm ni.. oopsss..

    yang penting dalam hubungan jangan selfish.. hehe.. muahhhh love u sayang

    ReplyDelete
  2. cer tny kat mana amal blajar smua tu...
    hmmm..hmmmm...hmmmmmmmm...

    hak hak hak

    ReplyDelete
    Replies
    1. blajaq daripada pengalaman.. haha.. kemaih nooo

      Delete
  3. Abang dam....jom kita lak main tgk2....hahahha

    ReplyDelete
  4. hah dah serasi dan sefahaman dan memahami dan tlc tender ,loving caring resepi untuk kebahagian sesuatu pasangan ,ialah mesti ada godoh sekali sekala dan cemburu ada sedikit he he harapberpanjangan he he

    ReplyDelete