Tuesday 29 April 2014

0320233600

Assalamualaikum



Tengahari buta ni dapat call daripada no +60320233600. Aku ingatkan pihak admin yang call, so aku angkat la. Rupa2nya agen insuran takaful... bla..bla..bla.. bawah CIMB... bla..bla..bla...


Aku malas nak dgr, dah die jerk yang bcakap. Pot..pet..pot..pet... Encik pelanggan terpilih..... bla..bla..bla... Account CIMB ni encik buka kat tempa ni.. bla..bla.. bla... minta alamat... bla..bla..bla... minta IC bla bla bla....


Aeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....................??? Tunggu jap. Aku bagi ker sume information yang dia nak tu? Agak2 aku bagi x? Hak hak hak...


"En.Piyot buka account CIMB ni kat cawangan XXX kan?"


"Ha ah.. (jawab dgn mood malas)"

 
"Boleh minta no IC untuk pengesahan?"


"Aeeehhhh..... kata daripada bank.  Takkan la bank xda no IC saya?"


"Oh, maklumat pelanggan adalah sulit. So, pihak bank takkan dedahkan. Boleh sebutkan no IC En.Piyot?"  >> Nampak tak kaedahnya? dia nak lari daripada menjawab soalan. Cepat jerk die spin balik...


"Erm.... (gaya berfikir panjang...), nantilah, saya fikir dulu."


"En.Piyot nak fikir ape lagi? Tawaran macam ni tak selalu ada... bla..bla..bla...."
"En. Piyot duduk kat kelantan ker?" >> Dia teka2 aku dok kelantan sebab aku buka account CIMB tu kat cawangan di kelantan.


"Eh, tak la. Saya duduk macam kat alamat surat menyurat la."


"Oh, still guna alamat sama la yer? Nak saya hantar agreement ni kat alamat mana yer? Alamat rumah ker office?


"Kat alamat rumah jer."


"Boleh bagi alamat rumah?" >> nampak tak cara dia pusing nak dapatkan alamat rumah? Dia xtao alamat rumah aku. Ingat aku ni sengal macam dia agaknya.


"Lorrr.... xkan pihak bank xda alamat surat menyurat saya? Abis tu yang selalu bagi penyata tiap2 bulan tu, sampai jerk kt rumah?"


"Ok, En.Piyot kijo kat mana? Saya hantar ke alamat office saja."


"Ok, bla..bla..bla..... kuala lumpur."


"Boleh bagi no IC En.Piyot? >> Dia masih tak berputus asa nak dapatkan no IC aku. Huhui


"La, tadi kata nak hantar borang2 bagai kat opiz, dah sampai nanti saya isi la..."


"Saya perlukan no IC En.Piyot untuk registration."


"Aeeeehhhh... saya tak kata pon nak join. Saya nak fikir dulu."


"En.Piyot nak fikir ape lagi...? bla..bla..bla.... (dia cerita pasal pakej family plak)... bila saya boleh tao jawapan?"


"Nanti saya call la balik."


"Call balik? Tak boleh En.Piyot. Ni private no."


"Aeeehhh.... private no? kluo jerk no ni kt screen... (sambil sebut no tepon tu...0320233600)"


"Memang la En.Piyot, tapi kalo En.Piyot telefon balik tak dapat. Nanti saya telefon balik. Bila agaknya boleh dapat jawapan?"


"Telefon la lagi 2-3 hari. Saya nak fikir dulu."








Pandai telemarketer ni, dia cite pasal duit insuran ratus2 ribu..... citer pasal bayar RM2 jer sehari... Tawaran terhad...bla.bla..bla... pelanggan terpilih... bla..bla..bla... CIMB yang suh call.. bla..bla..bla...


Dia suh aku aktifkan account CIMB aku tu, so dia meme tao account tu tak aktif. Kenapalah aku nak bersusah payah aktifkan no account lama tu, sbb aku tak memerlukannya. Nampak sangat dia tak tahu pasal account CIMB aku. Dia hanya tahu nama penuh aku, tapi takda maklumat detail. Bila aku google, orang kata depa ni scam, no tepon sama ngan no yang call aku tu. Cuma tadi lelaki melayu, orang laen dapat chinese girl... 

 Aku pon tak tao depa ni scam ke x... ape2 pon, aku meme tak berminat cara dia approach aku. Belom ape2, dah wat keputusan tuk aku, siap nak auto debit bagai daripada account aku. Gaya memaksa, dan aku tak suke paksa2 ni. So annoying...






I know nothing more annoying when people I don't know jump to conclusions on my person based on nothing but gossip or speculation.

-Nikolaj Coster-Waldau: Danish actor, producer, and screenwriter-



23 comments:

  1. jaga2 yer.. dye dah dapat no hubby, ti malam2 dye call lagi.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. eloooo.. tu bobot jerk kena call ngan cik ponti. hak hak hak

      Delete
  2. memang camtu cara dorang. sangat memaksa.. pernah kena dulu. setiap hari call, sampai naik rimas lak. block satu nombor, dorang guna nombor lain. memang tak berputus asa betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... tgh tunggu die call. nak ikot mcm kt youtube tu.. aku nak kata x perlu insuran, ada ilmu kebal.. boleh terbang2 bagai... hak hak hak

      Delete
  3. Macam mana nak cancel/terminate cimb takaful ni? Sebab saya juga ada terima panggilan ni dan saya kata setuju dan dia kata akan sent policy tu dalam 30 hari. Menyesal saya lepas kata 'setuju'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik bro p bank cpt2, maklumkan dgn dorg utk tindakan lanjut..

      Delete
    2. entah la yop.. tunggu jer surat smpai ke x...

      Delete
  4. Saya baru ja kena tadi
    ...tengah nak sembhyg asar call...nasib baik tak jawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. laen kali ramai2 wat mcm kt youtube tu... ckp ada ilmu kebal.. boleh terbang.. bla2... x perlu insurans..

      Delete
  5. muncul blk DA no ni.... be call sy.. to sy xangkat pn .. rupenye agent takaful her..xpewla sy DA Ade insurance DA... selamat x angkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. angkat.. pastu ang nyanyi lagi merdeka... hehehehe...

      Delete
  6. thank u .. sya dia kol td.. tp xangkat... check kat googlee jumpa blog ni... thank a lot...block terus no ni..

    ReplyDelete
  7. Tq awk..td bru je diorg col sy..sy hairan jgk no ni naik byk kli..tp xpnh plk sy smpat nk jwb..so sy cek tgk blog awk crite psal no ni..tq ye awok..:]

    ReplyDelete
  8. sama la...dpt pnggalan dri no sama..byk kali plak tuh..tp sye xpnh angkat...

    ReplyDelete
  9. saya baru dapat kol dari nih.. teknik dia senang jer. once kita ckap kita setuju dia akan pos policy insurance. mintak black and white melalui email. xde.. ckap ini special offee

    ReplyDelete
  10. saya baru dapat kol dari nih.. teknik dia senang jer. once kita ckap kita setuju dia akan pos policy insurance. mintak black and white melalui email. xde.. ckap ini special offee

    ReplyDelete
  11. baru dapat call tapi x angkat . terus je google . dah agak dah dr insurance sbb nombor tel tu cantik je ...

    ReplyDelete
  12. Bebudak keje bank tu ha jual data cstmr. Yg beli bebudak jual insuran, telemrkting produk onli dsbg.

    ReplyDelete
  13. baru dapat call ni tadi. tq for sharing. nasip baik tak angkat.

    ReplyDelete
  14. Saya beru dapat call ni jugak 3x hari ni. Tapi xangakat. Saja google rupanya hmm.

    ReplyDelete
  15. Saya beru dapat call ni jugak 3x hari ni. Tapi xangakat. Saja google rupanya hmm.

    ReplyDelete