Tuesday 20 August 2013

Posto..! posto..!

Assalamualaikum...

Kisahnya berlaku sebentar tadi, tetapi bermula sebulan yang lepas... (yer kot sebulan, aku pon tak ingat). Sebulan yang lepas, aku ada beli coklat Hershey's Kisses secara online. Memang sedap tak terkata, tapi aku nak bgtao gak. Lagi2 yang ada caramel kat dalam tu, argghhhhhhh....heaven!

Pastu biase la, aku pon tunjuk2 kat En. Bobot (time tu dia masih lagi dikenali sebagai En.BF). Si kecik tu pon ape lagi, merengek la nak juga. Nasib baek aku memang beli lebih (3 peket setiap jenis), maka aku pon dengan rela hati (berat ati sebenarnyer ni... huhu...) bagi ler kat dia. <--- SITUASI PERTAMA

Ada pulak tu, waktu tengah jalan2 kt Tesco, orang yang aku iring telah masuk ke kedai gift. Aku muler2 dok kat pintu luo jer, malas nak amik tao. Tapi lama2..makin dekat plak... dekat lagi... dan lagi... lagi skit.... ahaaa.... dah masuk pon dalam kedai tu. Nampak ada frame, murah jerk harga dia. Ada warna hitam, putih dan kelabu. Aku amik hitam ngan putih. Sesuai sangat ngan tema wedding kitorang. Aku pilih yang itam la, bagi yang putih kat budak kecik tu. Pastu bila dah masuk2 pic bagai (pic HJ Story Love), rasa macam kosong sangat. Maka dengan selamber mendeknyer, aku pon conteng2 ler kat frame tu since kaler putih, maka lagi syok ler aku menconteng sampai penuh (aku rasa dah cukop penuh la... ikot justification aku). Hahaha.... Padan Muka En. Bobot, sapa suh aku conteng2... <--- SITUASI KEDUA

Time nak balik KL tu, singgah sat kedai nak beli perfume, maklumlah..aku mandi perfume hari2... tu yang cepat habis... Hehe... Ada pulak offer, sambil melakukan kiraan matematik asas dalam kepala, aku pon beli beberapa botol minyak wangi yang sama. Tujuannya nak buat stock, maklumlah, nak tunggu promosi balik maunyer kena tunggu setahun. Tu pon kalo ada...  Last time aku guna perfume yang sama dengan En.Bobot, so nak bagi satu kat dia ler... <--- SITUASI KETIGA

Kesinambungan kepada tiga situasi diatas menyebabkan ketiga2 item itu telah disumbatkan dalam satu kotak yang sama. Balot punya balot, bila nak pos tak boleh pulak. Berat lebih katanya...so kena la p pejabat pos sebenar sebab tu just pejabat pos mini. Disebabkan aku malas, maka kotak itu telah aku humbankan ke dalam almari di opiz. <--- TAMAT

Tapi semalam, waktu tengah borak2 ngan En.Botat, dia bangkitkan balik pasal isu bungkusan tu. Ok, yer la..yer la... nanti abang postkan. Yer la, lama sangat kot, sebulan dah, lagipon kalo tak pos sekarang, nak pos bila lagi. Tadi pas thumb print, tunjuk muka kat mesin scanner (acah mak enon jer, mana ada scan muka...just tunjuk muka je kat admin yang suka menyusahkan hidup aku tu), then buat keje skit.... pastu terus blah p pejabat pos. Aku p dan balik mengambil masa kurang setengah jam (maybe sebab tak ramai orang time tu, turn aku yang ketiga). Pastu bagitao kat En.Bobot yang bungkusan tu dah diposkan.

Harap dia suka dengan ape yang ada dalam bungkusan tu. Harap2 juga coklat tu tak cair, sebab time aku terima coklat tu pon, tak cair. Elok jerk. Satu lagi, aku tak pandai melukis, so anggap jer la yang kat frame tu sebagai contengan yang tak berseni. Hukhuk... Yang tinggal kat aku, frame warna hitam. Nak lukis mendenyer... hitam... pakai liquid paper jer la jawabnyer... haha....


"Slow down and enjoy life. It's not only the scenery you miss by going to fast- you also miss the sense of where you are going and why."
Eddie Cantor (1892-1964), comedian, singer, dancer, actor and songwriter


13 comments:

  1. Eh tak guna quotes sendiri dah hahaha semua copy paste nampak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo letak quotes org nyer... ang xda nk complain.... haha...

      Delete
    2. Pandai dah ang na....cerdik hahahah

      Delete
    3. memang pandai pon. pandai skit daripada ang. haha.. aku dah jawab pon pasal ang tegur "a fever" tu... harap berpuas ati.

      Delete
    4. Hahaha belom bace lagi justification ko tu.....kalau tak puas hati jumpe kat court yaw...haha

      Delete
    5. jumpa kat tasek permaisuri la bro... haha... ada bran? chooiiii

      Delete
    6. Owh sorry lah beb....kita tak pergi tempat2 maksiat mcm tu hahaha...choyyyyy

      Delete
    7. ajak g situ untuk jogging... bukan untuk "maksiating" hahaha~

      Delete
    8. Takper2...terima kasih untuk ajakan anda hahaha...eh aku tak ckp pon untuk buat maksiat...aku cakap tempat tu kawasan maksiat haha.....jogging? xmolah....baik sy gi gym...lagi best...hahaha

      Delete
  2. thanx my hubby, my love, my heart, my sweetheart and my Incik Botaf.. kalau dapat khamis ni nak makan terus leh x??

    haha.. xsabo nak rasa kisses my Incik BotaF lalalal

    ReplyDelete
  3. tak pandai lukis la sgt kan.....ceyttt..bahahahahaha

    ReplyDelete
  4. assalamulaikum fallen angel tu la dok peram bungkusan tu jadi pekasam .he he .kalau lah pos awal dier dapat makan choclate tu bila makan teringat kan kekasih jauh .minyak wangi tu boleh pakai .

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. peram nak wat jeruk chocolate... nanti boleh jadi choki2... Lalala~

      Delete