Monday 8 April 2013

Bila si teruna memasak Part 7

Assalamualaikum

Minggu lepas, atas sebab2 tertentu aku balik kampung. Hari pertama ngan kedua tu agak bosan sebab sengsorang jer kat rumah. So masa hari jumaat tu, lepas solat jumaat terus pergi paso malam. Singgah kat kedai runcit gak... Beli aper? Beli bahan.... Bahan aper? Bahan kek... Kek aper? U ulang I saman!!! Hehe...

Bermulalah aktiviti memasak pada petang tersebut. Dengan bersusah payah, aku gali gak ubi kat belakang rumah. Ubi dah tak ada sangat...sebab dimakan oleh lembu pak imam... Ha...macam mana yer tu..? Nak korban nanti, kena minta izin orang2 kampung x? Dah lembu die makan merata... Huhui...

Ade beli bread crumbs...so buat la kuih getuk ala2 nugget. Dah ada ramai anak buah kecik2. Aku gentel2 ubi tu, sume dok diam kat keliling aku. Macam tengah wat show la pulak.. Haha...

Ni aku buat sendiri... Bukan ihsan Google tao! Hehe...


Pastu ade pula beli jem strawberry. So, nak makan kek pulak. Kek aper? Swiss roll....Hehe... Guling2...guling2.... gelek2....golek2.... Tadaaaa..... Jadilah kek gulung yang tak berapa nak gulung. Hehe... Standard la bro, first time aku try...

Bukan ihsan Google la.. bukan..! Yahoo pon bukan..!





Dan yang terakhir sekali... buat kek marble. Simple... 3 flavors.. vanilla, coffee and chocolate... Aku tak larat nak makan banyak2.. Anak buah aku yang habiskan... Hehe... Untung ade anak buah yang ramai... Lalala~
Yer...ni pon aku buat juga... nape? Tak cayer? Huhui...

Makan...makan...makan.... Mana tak gemoknyer? Pastu bising kata badan tak tuff... Hehe....



8 comments:

  1. encik bf.. nak request kek aiskrim leyh x? pelissss

    ReplyDelete
  2. tak boleh! nanti demam....

    ReplyDelete
  3. alorh..buat satu slice je leyh x? huhui

    ReplyDelete
    Replies
    1. tetap tak boleh.... eskrim tu banyak gula, kang rongak gg tu....

      Delete
  4. adablog rupenye.kenapa tak cakap

    ReplyDelete
  5. nape? Tak cayer?
    macam nick name forum cari jer ko ke yang punya nick tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... bukan la.... tu ayat spontan....

      Delete