Thursday 12 September 2013

"Be hole, be dust, be dream, be wind...."

Assalamualaikum
“Be hole, be dust, be dream, be wind
Be night, be dark, be wish, be mind,
Now slip, now slide, now move unseen,
Above, beneath, betwixt, between.” 
 Neil Gaiman, The Graveyard Book


Hari ni hari khamis. Khamis malam jumaat bro, malam sunat bersama bini. Bukan malam sunat nak membontot anak ikan. Haha... Rutin macam biasa ler, malam ni pas ngaji, baca Yaasin (lantak pi ler orang nak kata bidaah ker hapa, yang penting tu satu bentu pendidikan supaya ada ler masa nak spend untuk baca Yaasin). Dah terbiasa sejak skola asrama dulu (c??? banyak jerk benda baek boleh timba kat asrama ni....bukan aktiviti membontot jerk...hehehe).


Pagi semalam sebelom pi bilik gelap, senior aku dok citer pasal citer hantu kat institut ni. Macam haram, dah aku cuak dok bertapa dalam bilik gelap tu sorang2. Dah ler kat hujung dunia, sempit plak tu. Kalau depa dok nyakat aku, kunci pintu tu, mau nyer xda sape nak dengo aku terpekik2. Huhui.... Kuatkan semangat.... Relax jer. Baca kuat2! Biar sume dengaq... hehe....

Fallahu hoiran hafizan wa hua arhamur rohimin.
Wa la haula wala quwwata illa billahil aliyyul adzim!


Actually ayat ni pon dah biasa amalkan pas solat. Takde doa panjang2 eh, aku nyer doa simple jerk. Sebagai ayat pelindung. Pelindung daripada makhluk2 yang nampak dek mata (makroorganisma...hehehe), ngan yang tak nampak dek mata (mikroorganisma... lalala~). Ha...ni pon satu bentuk pendidikan, boleh amalkan sama2.


Yang sebeno2nyer, aku ni nak share video. Since semalam aku melepak frust ttonggeng tengok pokemon best wishes season 2, aku ternampak ler video ni. Actually, video pendek.... ermm... mungkin boleh kata movie.... hehe... entah ler yoppppp.... Enjoy! Jangan nak inzal depan lappy korang tu sudah. Kalo yer pon, bukan lappy aku. Haha....













"Don't matter if you believe in them or not. If they're there, they're there!"

 Joan Lowery Nixon,The Haunting

7 comments:

  1. ehem2 kalao tako itew leyh temankan awak lalala.. itew dah mumaiyiz

    ReplyDelete
    Replies
    1. xmao. awak nakal... suke maen itew nyer...

      Delete
  2. Aku hari2 duk keje dlm bilik gelap...ceyhh...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer ker? bilik gelap ang tu boleh maen nset whatsapp bagai. ni x boleh. light sensitive... mcm dok dlm gua gelap... tp bukan gua magnet. haha..

      Delete
    2. hahaha...elllooo...igt aku duk dlm gua magnet jer ke...hahaha..jakon siakkk..hahahaha

      Delete
    3. eloooo...eloooooo.... tak payah nak elo2 sangat ler. bagi salam. kita ni orang islam. lalala~

      Delete
    4. hahaha...ok Assalamualaikum pak...=P

      Delete