Sunday 15 September 2013

Bila si teruna memasak Part 12

Assalamualaikum...
Selamat Hari Malaysia! Selamat berhujung minggu. Bagi yang takde hujung minggu, aku peduli ape... lantak ko ler labu.... Hujung minggu ni si teruna kembali dengan tema keju... Smile...say cheese..! Yer, keju....! Ada sesetengah orang kata cheese ni memuakkan... tapi depends gak pada resepi. kalo banyak sangat cheese... bukan rasa muak jer, boleh jadi mual gak...

Pagi aku start ngan nasi goreng cendawan butang ngan cheese. Just buat nasi goreng biasa... pastu tabur cheddar cheese. Pastu bako sat, bagi cheese tu melting... tada... siap... Aku pernah tengok ada chef tu wat macam ni dan letak dalam container kecik. Pastu bako dalam oven.


Untuk tengahari plak, aku prepare kek merie lapis cheese. Ni untuk dessert. Simple jer, guna biskot merie macam kek batik biskot merie. Guna whipping cream ngan cream cheese (aku guna mozzarella cheese)... gabungan mantap... pencuci mulut lebih2 lagi jika dihidangkan dingin. Rasa macam wafer ice cream. Tapi kalo hidang suhu bilik pon ok, die lembut, sebab biskot tu dah serap lembapan daripada susu dan cheese.


Bila petang, aku wat cucur hotdog ngan cheese. Sajer tambah cheese bagi buat rasa hotdog tu lebih sedap. Boleh makan begitu saje, ataupon dengan sos. Aku makan ngan sos KFC yang dalam peket kecik tu. Rasa berkrim tu memang tebaek.

Last, untuk dinner aku buat kebab roti pita dengan sentuhan cheese. Yer... lebih cheese... Dengan roti pita yang dibako garing, disumbat dengan daging cincang yang dimasak black pepper bersama cendawan butang dan cheddar cheese.. lalu digaul dengan salad segar seperti carrot, lettuce dan timun.... kombinasi enak yang  dibanjiri dressing sos thousand island. Muahhh... mamma mia...! Delicious!


So, sebagai kesimpulannya... variasikan hidangan anda, lebih2 lagi bila menggunakan satu bahan asas yang "agak memuakkan". Aku memang puas ati sangat2....bila orang yang makan pon rasa puas ati. Habis woooo... Tak tersisa. Tapi still rasa kecian kat En.Bobot, die tinggal sorang. Tah ape die makan kat sana... huhu...






15 comments:

  1. kalo kecian kat kiter antaq skit pelisss.. itew lapaqqqq

    ReplyDelete
    Replies
    1. meowww..meowww... lapo yer? meh cni bg mkn...

      Delete
    2. hehe..meowww...nk frieskis tetiber

      Delete
    3. bakoteh.... bak koteh... bak kote... hehe

      Delete
    4. amboi... itew yang mintak dulu haha :O

      Delete
  2. assalamulaikum fallen angel wah menu hari ini semua base on chesee he he wah kreatif dan invoatif sungguh fallen angel masak ,kalau lah honey ur mr bobot makan masakan fallen angle mesti dier nak tambah lagi dan lagi ,mestile dier bertambah berat badan dier he he opsss larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk he he suka yang buncit sedikit ke he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam... niat di hati nak masuk iron chef... jadi chef masakan selatan. lalala~

      Delete
  3. salam, baru beberapa hari ni aku bace blog ko,dan aku dah berkenan ngan blog ko ni hahaha...
    also aku pn berkenan ngan blog tebuan kuneng dan blog si wings angel hehe.. salam kenal 3some of u:")

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. thanx bro. cuma catatan lampau.. dan yg terkini... name sape yer? lalala~

      Delete
    2. ok ler tu catatan lampau boleh jg aku bace klu aku tgh bosan2, jgn video terlampau sudah hehehe( gurau je bro)
      panggil je aku budak JB...

      Delete
  4. Hi habang piyot....leh ajar kita main masak2 tak? boleh lah boleh lah....(sambil guling2 atas lantai) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah nak guling2 sangat. Aku guling2 ang jadi roti sosej satgi. Bako dalam dapo yang orang slalu guna untuk wat arang tu... lama sikit terbako dalam tu.

      Delete
  5. Sudikah awak menjadi suri dalam hidup saya. . . .

    hak hak hak pandai giler masak

    ReplyDelete