Thursday 21 March 2013

Bila si teruna memasak Part 6

Assalamualaikum

Hujung minggu, kalau ada masa dan mood aku masaklah... Tak kesahlah aper jer yang ada kat dalam peti ais tu. Maen sebat jerk...hehe...

Ni namanya sup...sup ayam dengan cendawan. Adik aku demam, so masak la sup untuk dia. Kesian kat dia. Tapi sila jauh2 dengan aku yer...nanti berjangkit plak. Huhui...

Hehe...comel tak kueh jemput2 a.k.a cekodok yang aku buat ni? Bulat2 jer... Ni namanya jemput2 kentang. Kentang tu aku potong dadu macam nak masak inti karipap. Pastu campur ngan tepung, garam, ibu roti, gula, serbuk kunyit, baking powder, bread improver dan air. Biar dalam 10-15 minit, pastu boleh digoreng. Since kentang tu aku dah goreng siap2, tak payah lah nak goreng lama2 coz nanti hangit plak. Sedap woooo~

Yang last ni plak, rendang ayam. Mula2 ingat nak masak rendang jerk, tapi pastu En.BF request plak nak pulut kuning. Layankan sajer kehendak En.BF tu. Hehe... Mal, jangan makan banyak2...nanti angin... Dah la makan rendang, kentot bau rendang ler jawabnyer... Perghhhhhh....masyukkkk... pengsan~






4 comments:

  1. yummy cedap nye... nak cikit..peliss peliss peliss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhhhh....dah melantak 3 pinggan... buat muka innocent nak peliss2 plak... Haha

      Delete
    2. ehhh..werkkk..mana ada sampai 3pinggan.. adik mam sepinggan..dua pinggan ag abang yg makan..werkk

      Delete