Wednesday 20 March 2013

Komuter oh komuter!

Assalamualaikum

Dulu aku selalu la naek komuter kat BTS tu. Biasa ler, nak balik kampung... Kalau naek kat situ jer, mesti penuh...kena berdiri...dah la sume busuk2 (aku wangi ok..). Pastu kat stesen serdang baru clear sikit. Tapi tak apa la, En.BF selalu teman whatsapp aku masa dalam tren...Hehe.

Nak dijadikan cerita, dulu kaunter tiket komuter kat BTS tu punyer la lembab. Orang beratur panjang kot nak beli tiket....berekor2........macam ular dah aku tengok. So bila ada kesempatan tu, aku pon beli la kad touch n go. Konon2 nak cepat la...

Bila sampai stesen yang aku tuju tu, aku pon touch kan la kad aku tu. Aaaaeeehhhhhh???? Aku salah tengok ker ni? Dia charge RM22. Perghhhhhhh.....bak kata En.Bf, makan duit harammm! Huhuhui... Aku rasa macam silap mata aku kot... aku pon tak amik kesah sangat...sebab dalam tu ada seratus lebih...

Pastu, sekali lagi, aku balik kampung, benda tu jadi lagi. Kali ni aku memang dok perhati betol2... Memang ler! Die charge RM22. Syallll la..! Aku tao ler duit aku banyak dalam tu, tapi tak payah la nak makan duit aku... Aku pon tak puas ati. Aku cari info pasal problem kad touch n go ni. Rupanya, ada lagi orang yang senasib ngan aku. Alasannya, tertouch 2 kali. Tapi aku takde plak tertouch 2 kali. Kalo boleh taknak touch langsung...haha.

Aku pon plan nak pergi counter kad touch n go tu. Tapi since die buka waktu office hour, susah la aku nak p sana. Satu hari di hujung minggu, aku naek la komuter dari Salak selatan ke Mid Valley. Ada 2 stesen jer, stesen Seputih ngan Mid Valley. Walaweiiiiii, bila aku touch jer, terjegil biji mata aku, die tolak RM17. Memang tak boleh sabar ni. Aku google macam mana nak contact customer service touch n go ni. Then aku call, bagi no reference kad.

Bila aku suruh dia check, dia kata ada 7 transaksi over used. Aku pon tak faham apa maksud dia over used tu. Tapi nilai tu semua RM22 dan RM17. Dia tanya, stesen sama ker? Aku cakap la, yang RM22 tu destinasi aku balik kampung. Yang RM17 tu aku tak pasti dia "paw" aku kat mana. Dia kata memang masalah sistem. So aku tanya ler, abis tu kad ni macam mana? Nak guna macam biasa ker? Orang tu pon cakap, kad takde masalah. Boleh guna macam biasa. Nanti diorang uruskan pasal claim tu. Fuhhh...lega..

Then seminggu lepas tu, aku pon guna balik kad tu. Naek komuter pergi UKM. RM 2+. So, rasa lega la sebab dia dah ok. Tapi bila aku balik ke BTS jer, bila touch jer dia charge aku RM17 balik. Perghhhhhh! Nak kena ni. Terus jer aku call customer service. Dia kata dia akan update complain aku yang lepas tu. Die kata memang banyak aduan bila guna kat komuter. Bila guna kat LRT ngan monorel ok jer. Tu la pasal... Diorang suruh bagi masa sebulan untuk proses pembayaran balik duit yang diorang "terambil" tu. Huhui... Ingatkan makin senang, rupanya makin susah bila guna kad touch n go ni.

Korang macam mana? Pernah perasan tak, ada toyol amik kredit dlm kad touch n go tu... Hehe...

2 comments:

  1. erkk..nape tyme adik whatsapp encik bf..ade kuar bau skali..hehe bau dalam train tu termasuk dalam wassap ek?? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bau hangit En.XY.... Huhu... Peningggg.....

      Delete