Wednesday 6 February 2013

Oh my English!

Assalamualaikum

Aku ni tak berapa pandai bahasa inggeris.. UPSR pon teruk. So, masuk sekolah asrama azam nak baiki keputusan. Aku sanggup wat ape je bila aku dah nak sesuatu tu. Aku berkawan baik ngan seorang budak ni. Die agak lembut, daripada kelas hujung. Tapi english dia memang power bro.. Aku ikot je dia p mana2. Selalu lepas makan malam (kat asrama makan awal, seawal jam 6 P.M.) aku p kelas dengan dia. Minta dia tengok2kan karangan b.i aku. Hehe.

Aku kesian kat dia. Orangnye putih melepak, agak berisi. Senior suka raba2 dada dia. Aku benci betul dengan senior macam tu, macam da sangap sangat. Yang dia pon satu, melawan la.. cakap taknak.. ni tak, macam rela, tersengeh2.. memang lauk ler...

Dia selalu mengadu asyik kena raba. Malam2 kena panggil ngan senior yang kegersangan. Aku pon marah la kat dia. Cuba keras sikit. Jangan nak lembek2 sangat.. Memang la orang suka ambil kesempatan.

Ada satu hari tu, kecoh pasal dia mencuri. Aku tak tau nak buat macam mana. Orang semua cerita pasal keburukan dia. Aku pon menjauhkan diri. Maaf kawan, aku jadi macam ni. Aku tinggalkan kau waktu kau memerlukan. Mungkin sebab aku kenal siapa kau, sebab tu aku meragui kau. Maafkan aku..

Masa amik result jer, ermm... boleh la.. result english aku dapat B. Dia macam biasa, mestilah dapat A. Aku bersyukur sangat ada orang macam kau nak tolong aku. Tapi aku nakminta maaf banyak2 bila meninggalkan kau saat kau kesusahan.. Maaf..

2 comments:

  1. It's ok, all of us tend to make mistake but we must able to learn from it :)

    Remember, no matter how bad a person is, we must learn to give a second chance and let them speak for their rights. You'll never know the true story on what happen, so find no harm to hear the story next time.

    ReplyDelete