Thursday 14 February 2013

Hantu asrama Part 1

Assalamualaikum


Kat asrama ni, banyak sangat cerita hantu. Nak start dari yang mana erk? Kita start dari kat padang eh? Hehe. Kisah busut berpenunggu… kisah busut yang mengelilingi sekolah.  Huahahahahaha……

Sekolah aku ni sebelah dengan sekolah teknik. So kalau petang2 tu boleh nampak budak2 sekolah teknik ni maen bola kat padang depa. Asal main bola nak buka baju, kalau kat sekolah aku, mau kena perambat ngan En.warden. Bermulanya kisah, riwayat daripada senior… Sekolah teknik ni bersebelahan ngan bilik mayat. So, banyak la cerita2 hantu budak2 teknik ni. Tapi yang menjadi topik adalah, apa kaitan ngan sekolah aku ni? Sekolah kami dihubungkan dengan padang, dan kalau tengok, banyak sangat busut keliling padang sekolah aku ni. Pastu, dia sambung kat tepi2 jalan pulak, menghala ke asrama kitorang.  

Senior cakap, benda2 daripada rumah mayat tu akan ikut busut kat padang tu satu persatu. Daripada rumah mayat, menghala ke padang, terus ke asrama lelaki dan perempuan. Bila aku tanya ustaz sorang ni, dia gelak jer. Dia agak lama kat sekolah tu. Banyak kali dah berhadapan ngan menda2 ghaib ni. Lagi2 time mula2 sekolah aku tu dibuka.

Dia cuma kata, ada satu petang tu, dia melepak ngan anak2 dia kat luo rumah. Anak dia main beskal  menghala ke asrama. Laluan ke asrama tu ada satu selekoh, kat situ ade satu lagi busut..agak besar la juga. Pastu bila anak dia patah balik kat dia, anak dia kata,
“abah, ada abang kat situ.” “ Abang itam…”. 

Ustaz aku tu pun tanya la, dekat mana? Mana ada abang, abang2 dah balik kampung cuti sekolah. Anak dia keras2 menafikan, anak dia kata jumpa abang itam kat situ, sambil tunjuk kata arah simpang yang ada busut tu. Pastu ustaz aku pun suruh anak dia masuk dalam, mandi…sebab dah nak maghrib. Ustaz aku kata, susah nak cakap, tapi yang penting benda tu ada…dan dia selalu bersama kita. Hehehe….

No comments:

Post a Comment