Friday 8 February 2013

Bila si teruna memasak Part 1

Assalamualaikum

Hehe, bila sebut pasal makanan, macam2 muncul kat benak fikiran ni. Mee, nasi, kuih muih...coklat..(yummy..). Aku suka makan, so normally aku akan masak apa aku nak makan. Mula2 dulu memang ler tak reti. The best thing about me is... aku boleh duplicate resepi dengan hanya tengok orang tu buat. (*ayat bangga diri.. memang tak boleh blah... haha...)

So, aku slalu la tengok rancangan masakan. Lagi2 rancangan omputih. Dulu fan giler tengok "Hot Guy Who Cook". Dah la ensem, pandai masak pulak tu.. Pastu dok berangan, bila la aku nak masuk rancangan tu... haha.

Aku masak sendiri bila nak makan sesuatu...dengan banyak, murah, dan sedap. Memasak ni simple jer, main campak2 jer. Tadaaaa... siap. Hehe. Memasak ni perlukan pengalaman dan naluri, aku dah banyak kali masak tak jadi. Lagi2 time wat donut...x naik, bantat..last2 bungkus masuk plastik..lalu dipos ke dalam tong sampah... huhu. So kesimpulannya, practice makes perfect.

Satu kepuasan bila memasak ni adalah time orang yang merasa masakan kita tu berpuas hati. Bagi good feedback. Time tu ler rasa nak senyum sampai ke telinga, hati berbunga2...bontot pon kembang gak...macam nak terbang jer rasa...haha.

Mulakan dengan yang paling simple dulu. Telor goreng ker, telor separuh masak ker.. Orang lelaki ni jangan cerewat sangat. Wat yang simple2 sudah, bila dah expert, baru la boleh lenjan yang hardcore pulak... hehe.


No comments:

Post a Comment